شستشوی هش برد دستگاه ماینر

شستشوی هش برد دستگاه ماینر


باید توجه داشته باشید ماه های اول به دلیل صفر بودن دستگاه هیچگونه ایرادی نخواهد داشت و کار استخراج نیز به راحتی انجام می پذیرد ولی به مرور زمان همه چیز کند می شود و نقش شوینده های مناسب در عملکرد بهتر دستگاه پررنگ تر می شود. محلول شستشوی هش برد ماینر محصول شرکت روزنه سبز به صورت تخصصی فرموله شده و قابل عرضه به شما عزیزان می باشد.

بهترین روش شستشوی هشبرد دستگاه ماینر

تمیزکاری و شستن دستگاه ماینر وهش برد­های الکترونیکی این دستگاه با ارزش با استفاده از امواج فراصوت  بهترین روش شستشو می باشد و تمام گرد وخاک و آلودگی­های چسبیده به سطح هش برد ماینر را از بین می­برد.

شستشوی هشبرد ماینر با التراسونیک

امروزه فناوری التراسونیک به طور گسترده­ ای برای تمیز کردن محصولات الکترونیکی کارایی دارند. از آنجایی که تمیز کردن قطعات الکترونیکی از جمله برد­ها و کویل و سایر جزییات دستگاه­های الکترونیکی که لحیم کاری­های ریز و حساس دارند کار سختی است، به همین دلیل دستگاه شستشوی التراسونیک می­تواند گزینه مناسبی برای این نوع شستشو باشد.

برد­های الکترونیک به کار رفته در دستگاه­های ماینر با نام “هش برد” معروف هستند. دستگاه ماینر به دلیل روشن بودن مداوم و قرار گرفتن در کنار خنک کننده­ها، به سرعت کثیف می­شوند و تمیز کردن آنها باید مرتب و ماهانه انجام گیرد.

علاوه بر این هر زمانی که بدنه دستگاه ماینر کثیف و خاکی شده است دستگاه درست کار نمی­کند. یکی از دلایل این مشکل زیاد شدن گرمای چیپ­ها و برد­ها است.

با در نظر گرفتن تمام مشکلات ناشی از تمیز کردن دستگاه ماینر با روش سنتی، بهترین گزینه استفاده از حمام آلتراسونیک و شوینده مناسسب می­باشد. گردگیری با دستگاه­های مکنده نمی­تواند تمام قطعات را به خوبی تمیز کند و لایه­های چسبیده روی قطعات را بتقی می­گذارد. اما با دستگاه التراسونیک کلینر، برد الکترونیک در داخل یک حمام پر شده با محلول شستشو قرار می­گیرد.

شاید تعجب کنید که چطور می­توان قطعات الکترونیکی را داخل حمام التراسونیک که مملو از آب است تمیز کرد. نکته اینجاست که آب هنگامی به اجزای الکترونیکی صدمه می­زند که برق وصل باشد.وقتی اتصال به منبع تغذیه وجود ندارد پس صدمه­ای به این قطعات وارد نمی­شود.

تنها چیزی که باید پس از فرآیند شستشو در نظر داشت، اطمینان از خشک بودن قطعات است. پس بدون نگرانی می­توان ماینر را درون دستگاه غوطه ور کرده و سپس دستگاه التراسونیک را روشن کنید.

تمیز کردن هشبرد با محلول التراسونیک

شستشوی هش برد ماینر

چطور دستگاه ماینر را با التراسونیک تمیز کنیم؟

اینکه از چه دستگاه شستشوی التراسونیک برای شستشوی برد­ها استفاده کنید کاملا به اندازه برد و حجم شستشوی روزانه بستگی دارد.

برای شستشوی برد الکترونیک فرکانس التراسونیک باید بین 27 تا 40 هرتز باشد تا عملیا ت پاکسازی برد به خئبی انجام شود. فرکانس­های بالاتر ممکن است به برد­های الکترونیکی آسیب برسانند. دستگاه باید سیستم حذف ارتعاشات داشته باشد تا به قطعات الکترونیکی آسیبی وارد نکند.

محلول شوینده­ای هم که برای شستشوی برد­ها استفاده می­شود نباید اسیدی یا قلیایی باشد. این محلول با توجه به حجم آلودگی به نسبت مصرف 1 تا 10% و در دمای 65 درجه سانتی گراد در مدت زمان 1 تا 10 دقیقه کار تمیز کردن برد الکترونیکی را انجام میدهد.

چرا نباید از تینر برای شستشوی هش برد استفاده کرد؟

اخیرا افزایش قیمت بیت کوین و افزایش استفاده از دستگاه های ماینر سبب شده تا نیاز به وجود محلول های مخصوص شستشوی هش برد احساس شود. برخی از افراد با استفاده از تینربردهای خود را شستشو داده در حالی که این بردها در طی مراحل ماینینگ با شدت بیشتری خاک را به خود جذب کنند و خسارت های سنگینی را ایجاد میکنند. پس انتخاب یک محلول مخصوص شستشوی هش برد از الزامات یک فرآیند شستشوی ایده آل می­باشد.

دستگاه تمیزکننده التراسونیک چیست؟

حمام التراسونیک دستگاهی است که سریع و کامل آلودگی­های سطحی قطعات را تمیز می­کند. کیفیت شستشو و مدت زمان کوتاه جهت شستشو باعث می­شود دستگاه التراسونیک بهترین انتخاب برای تمیز کردن برد­های الکترونیکی، جواهرات، قطعات صنعتی و هرآنچه شما فکر می­کنید باشد.

دستگاه التراسونیک چطور کار می­کند؟

دستگاه التراسونیک که گاهی به آن حمام التراسونیک هم می­گویند، وانی پر از آب یا مواد شوینده است که از بدنه ­های آن امواج فراصوت آزاد می­شود. نوسان سریع امواج صوتی درون مخزن آب باعث می­شود موج­های کوچک و در نتیجه حباب­های میکروسکوپی تشکیل شوند. این حباب­ها تا اندازه­ی خاصی بزرگ می­شوند و بعد بر اثر یک انفجار میکروسکوپی از بین می­روند.

دستگاه التراسونیک چطور کار می­کند؟

به این انفجار­های کوچک کاویتاسیون می­گویند. قدرت این انفجار­ها برای از بین بردن یا جدا کردن کوچکترین ذره­ها از سطح کافی است. کاویتاسیون تاثیر تمیزکنندگی شگفت انگیزی دارد. حباب­های آب تولید شده بر اثر کاویتاسیون مانند بری­های شستشوی میکروسکوپی هر سطحی را تمیز می­کنند. حتی آلاینده­هایی محکم چسبیده به سطوح یا پنهان شده در شکاف­های ریز به راحتی از بین می­روند.

قدرت تمیزکنندگی دستگاه التراسونیک بستگی به قدرت امواج تولید شده دارد. هر چه قدرت دستگاه تمیزکننده التراسونیک بیشتر شود تعداد حباب­های بیشتری تولید می­شود و قدرت پاک کنندگی بیشتر و سریع­تر خواهد بود. اما این افزایش قدرت، حد مشخصی دارد و اگر از حد خود بیشتر شد علاوه بر اینکه سبب آسیب به جسم می­شود باعث اتلاف انرژی هم خواهد شد.

معمولا فرکانس 40 کیلوهرتز برای اکثر شستشو­ها مناسب است.

مزایا و معایب استفاده از دستگاه شستشوی اولتراسونیک

مهم­ترین مزیتی که می­توان برای تمیزکننده التراسونیک ذکر کرد عبارتند از:

  • زمان کمتری برای تمیز کردن قطعات نیاز دارد و در همین زمان کم بیشترین کارایی را خواهد داشت
  • در روش شستشو توسط التراسونیک، امکان دسترسی به شکاف­های کوچک و مناطق غیر قابل دسترس بیشتری وجود دارد به همین دلیل این روش مناسب برای قطعات ریز و با جزییات زیاد هستند.
  • علاوه براین انرژی کاویتاسیون در محلول­های مبتنی بر اب اثرگذاری بیشتری نسبت به حلال­های آلی دارد.
  • با انتخاب فرکانس مناسب و استفاده اصولی از این روش، بخش­های حساس اجزا الکترونیکی آسیب نمی­بینند. به دلیل کاهش میزان سایش و کاهش اصطکاک، طول عمر اجزا تمیز شده با روش التراسونیک افزایش می­یابد.
  • در دستگاه شستشوی التراسونیک از آب و مواد شوینده مخصوص استفاده می­شود که غیر سمی، غیر قابل اشتعال و سازگار با محیط زیست هستند.

تنها عاملی که می­تواند به قطعات الکترونیکی آسیب بزند دمای بالا است. به همین دلیل دمای دستگاه باید کنترل شود.

5/5 - (1 امتیاز)

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − ده =